sâmbătă, 15 noiembrie 2014

Sisteme de stabilizare pentru cuplele rulotelor

M-am gandit sa va ofer un documentar care descrie doua din sistemele de stabilizare ale unui atelaj, orice fel de atelaj (masina + rulota, remorca pentru cai, platforma, remorca pentru ambarcatiuni etc.).
I thought it would be intersting to watch a documentary which describes two stabiliser systems for a car-trailer combination.
Am avut ocazia sa conduc masina cu rulote echipate cu toate felurile de sisteme de stabilizare existente. Din punctul meu de vedere, desi este putin mai incomod datorita dimensiunilor, sistemul de stabilizare cu foaie de arc si articulatie cu discuri de frecare este cel mai eficient. Urmatorul sistem este cel cu pastile de frecare (exista modele cu 2 sau cu 4 pastile de frecare), iar pe ultimul loc este, evident, sistemul de cuplare fara nici un fel de stabilizator.
I had the chance of driving the car with caravans equipped with all kind of stabiliser systems. In my opinion, although this system is a little more difficult to manage due to its dimensions, the leaf spring with friction discs system is the most efficient system. Second in place comes the stabiliser system with friction pads (there are models with 2 friction pads and models with 4 friction pads), and the simple coupling device, without any stabiliser system comes last.
Oricare ar fi sistemul de stabilizare cu care este echipata rulota, este extrem de important sa cititi si sa respectati toate instructiunile de utilizare cuprinse in manualul utilizatorului. La fel de importanta este si intretinerea sistemului de stabilizare, astfel incat acesta sa-si faca datoria de fiecare data.
No matter what system your caravan (trailer) is equppied with, it is extremely important to carefully read and follow the instructions from the user manual. Equally important is the maintenance of the stabiliser system in order to allow it to perform at its best every time you use it.
Drumuri bune!
Safe driving!

Niciun comentariu: